Autor Wiadomość
Maruder
PostWysłany: Pon 20:03, 17 Mar 2008    Temat postu: Przewodnik dla warriora;]

Przewodnik, dzięki któremu nikt nie powie Ci już, że jesteś beznadziejnym tankiem:
Krótki słowniczek 2 słów:
Aggro – stan w którym to moby atakują Ciebie.
Wipe – moment w którym wszyscy w party polegną w instancji.
1) Uderzaj i taguj Moby częściej niŜ raz. Najbardziej nieznośna rzecz dla healerów jest, kiedy muszą leczyć a Warrior nie potrafi utrzymać aggro. Leczenie aggruje najbardziej, i tank musi się chociaŜ trochę skupić i postarać, Ŝeby to aggro utrzymać. Tank, który wpada w moby i robi Battle Shout albo Thunder Clap, raczej nie ma pojęcia o tankowaniu. Wtedy po 1-2 czarze healingu grupa mobów pędzi w stronę healera. Dobry tank powinien trafiać równo w kaŜdego mobka, podczas gdy inni starają się wszyscy razem atakować i zabić jednego. Tank moŜe odzyskać aggro uŜywając TAUNT. Jeśli nie jesteś wyspecjalizowany w Protection, to wtedy musisz częściej uŜywać innych umiejętności (Sunder Armor/Ravenge, ale o tym dalej), gdyŜ Taunt ma wtedy dłuŜszy cooldown.
2) Jeśli nie masz wyższego levelu niż moby w instancji (powyżej 5 lvii), nie tankuj z 2h bronią. Oczywiście jest to możliwe, ale trochę uciążliwe dla reszty party. Po pierwsze nie majać tarczy masz niższy armor, i healerzy muszą cię częściej leczyć, a jak wiadomo mają ograniczoną ilość many. Dlatego powinieneś dbać o to, żeby otrzymać jak najmniej obrażeń, a mimo to utrzymać aggro. Przez to nawet jeśli otrzymasz krytyczne uderzenie (critical hit) nie będziesz tracił zbyt gwałtownie życia. Dzięki temu healerzy będą mogli leczyć innych w party, a ciebie tylko od czasu do czasu.
3) Tankuj w Defensive Stańce. Mimo iż to damage (obrażenia) głównie generują aggro, to jednak jako tank nigdy nie zadasz więcej obrażeń niż inni w party (np. mag, rogue), dlatego nie byłbyś w stanie utrzymać aggro, bez specjalnych umiejętności, które w większości masz do dyspozycji w Defensive Stańce, poza Thunder Clap. Przywyknij do Defensive Stańce podczas tankowania. Dzięki temu będziesz otrzymywał mniej obrażeń (o 10%), no i najważniejsza rzecz - masz do dyspozycji Taunt. Jeśli jesteś szybki, a mob złamie twoje aggro, to nawet nie zdąży uciec od ciebie w stronę healera, gdyż w porę użyjesz TAUNT, i mob wróci do Ciebie.
4) Pewne umiejętności dają aggro, a inne utrzymują aggro. Naucz się różnicy! Krótki opis każdej z umiejętności, jakie masz do dyspozycji w Defensive Stańce:
1.Taunt: Przywraca aggro, jeżeli mob je złamie i zacznie uciekać. Jednak nie zwiększa aggro wobec danego moba.
2.Sunder Armor: Generuje i utrzymuje aggro. Lepsze niż zadawaniesamych obrażeń, ale nie tak dobre jak Revenge.
3.Revenge: Generuje i utrzymuje aggro (lepsze niŜ Sunder Armor)
4.Disarm: Generuje mnóstwo aggro.
5.Mocking Blow: Daje aggro, ale nie utrzymuje go.
6.Shield Block: Nie doceniałem tej umiejętności, aŜ niedawno okazała się bardzo przydatna w parze z Revenge. Daje dobrą redukcje obraŜeń na 1-2 uderzenia (zaleŜy od specjalizacji)
g) ThunderClap: przyzwoity generator AOE-agrro. UŜywaj na poczatku walki aby zdobyć
aggro i przyciągnąć, a potem zmieniaj od razu na Defensive Stance.
Osobiście na początek polecam kombinację:
Battle Stance -> Charge -> Thunder Clap -> Def Stance, i potem juŜ normalnie umiejętności z Def Stance.
5) Twoim głównym zdaniem jako tank jest utrzymać przy Ŝyciu głównego healera. Jeśli mob złamie twoje aggro, to prawdopodobnie zacznie biec w stronę głównego healera (lub teŜ maga Wink. Daj priestowi sekundę lub dwie, na uŜycie Fade, a potem natychmiast TAUNT i odciągasz moba na bezpieczną odległość. Jednak nie myśl Ŝe twoje zadanie na tym się kończy. Fade zmniejsza aggro tylko na pewien mały okres czasu (kilka sekund), a potem wraca na poprzedni poziom, w związku z tym w tym czasie musisz zwiększyć swoje aggro na danym mobie. Jeśli tego nie zrobisz, to po 8-10 sekundach mob znowu zaatakuje healera. W SZCZEGÓLNOŚCI jeśli healer musiał cię w tym czasie leczyć.
6) Stań przodem (twarzą) do swojego party. Jako tank zazwyczaj będziesz z przodu teamu, w związku z tym będąc do nich tyłem nie będziesz wszystkiego widział i nie będziesz mógł odpowiednio zareagować. Musisz wiedzieć i widzieć co się dzieje. Poza tym moŜesz dzięki temu zauwaŜyć jakiś patrol, który mógłby zaatakować party od tyłu, a oprócz ciebie, nikt inny pewnie nie zauwaŜy nadciągającego niebezpieczeństwa. Mimo, iŜ to jest juŜ zadanie dla offtanka, to jednak na pewno będzie łatwiej, jeŜeli ty zauwaŜysz w porę niebezpieczeństwo.
7) UŜywaj RAGE, który zgromadzisz. Widziałem wielu warriorów, którzy gromadzili mnóstwo rage’a, a następnie... nic z nim nie robili. Po prostu marnowało się. Nie ma potrzeby gromadzenia rage’u na wszelki wypadek. Taunt nie uŜywa duŜo rage’u, a to właśnie Taunt jest twoją awaryjną umiejętnością. Rage powinien być bardzo szybko wykorzystywany do trzymania aggro na sobie – np. Sunder Armor nakłada się do 5x. Natomiast jeśli naprawdę nie masz co robić z Rage’m, a tankujesz pojedynczego moba – uŜywaj Heroic Strike, który normalnie jest marnotrawstwem rage’u, gdyŜ nie buduje duŜo aggro.
Cool Bądź dobry taktycznie. Nawet jako tank są umiejętności, takie jak Thunder Clap, czy nawet Mocking Blow (jeśli twój Taunt ma cooldown) które moŜesz uŜyć, aby utrzymać czy teŜ odzyskać aggro, zmieniając Defensive Stance na inny. Dlatego naucz się zmieniać Stance tak, aby cały czas mieć wszystko pod kontrolą.
9) Bądź pierwszy, który umrze! Jako tank twoja śmierć może się przyczynić do wipe’u całego teamu jednak, jeśli wykonujesz swoją robotę dobrze, to twoja śmierć nastąpi tylko wtedy, kiedy reszcie skończy się mana, lub też tuż przed wykończeniem ostatniego moba. Tankując masz dość słaby DPS i ważniejsze jest żeby przeżył twój healer i pomógł ci wykończyć ostatnie moby, niż gdybyś musiał sam z nimi walczyć, co raczej skończyłoby się klęską. Ponadto nie możesz nikogo wskrzesić, ani leczyć (oprócz First Aid’u, który przydaje się w najcięższych walkach, gdzie wszyscy poszli już do diabła) tylko przyjmować obrażenia na siebie, więc jeżeli giniesz jako ostatni - to zastanów się i przeanalizuj czy lepiej zmienić postać, czy też postarać się bardziej następnym razem.
10) Umieraj właściwie. Kiedy umierasz, staraj się zginąć w miejscu, w którym wskrzeszający będzie mógł przywrócić cię do Ŝycia, bez aggrowania połowy instancji. TakŜe nie przyprowadzaj mobów przed wejście do instancji, czy do Ŝadnego innego miejsca, w którym party mogłoby się przegrupować po wipie.
Lista umiejętności wg aggro, które generują (wliczając 50% redukcje dmg):
7.Revenge - 1370 złości (threat).
8.Shield Slam - 1220 złości.
9.Sunder Armor - 1050 złości.
10.Shield Bash - 910 złości.
11.Heroic Strike - 890 złości.
12.Cleave - 500 złości.
13.Thunder Clap - 290 złości.
14.Demoralizing Shout - 175 złości.
Lista umiejętności wg efektywności złości (threat) w stosunku do rage (wliczając 50% redukcje dmg):
15.Revenge - 274 złości/rage.
16.Shield Bash - 91 złości/rage.
17.Sunder Armor - 88 złości/rage.
18.Heroic Strike (fast weapon) - 59 złości/rage.
19.Shield slam- 41 złości/rage.
20.Cleave (fast weapon) - 22 złości/rage.
21.Demoralizing shout - 18 złości/rage.
22.Thunder Clap - 15 złości/rage.
W Defencive Stance kaŜdy 1 pkt. DMG, który zadajesz generuje 4.1 pkt. złości (threat)
I żeby było wiadomo jak to porównywać z healerami:
1 pkt. złości = 1 hp, który leczy priest z talentem 20% redukcją złości (threat).

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group